www. wycieczka do pragi.pl

W dniach 11-12 czerwca odbyła się nasza wycieczka do stolicy Czech – Pragi. Wyjechaliśmy z Polski wraz z opiekunami, przewodnikiem oraz uczniami z innych klas w poniedziałek rano.

Na miejscu byliśmy około godziny piętnastej. Po przyjeździe udaliśmy się na spacer po praskim rynku. Podczas spaceru przewodnik opowiadał nam o różnych napotkanych przez nas obiektach oraz o historii miasta. Tego dnia zobaczyliśmy między innymi słynny praski zegar Orloj,

pomnik Jana Husa orz mieliśmy okazję przejść się Mostem Karola. Po udanym spacerze udaliśmy się do hotelu, gdzie zjedliśmy kolację i spędziliśmy noc.

Następnego dnia po śniadaniu spakowaliśmy się i wyruszyliśmy w dalszą podróż. Na wtorek zaplanowane mieliśmy zwiedzanie praskiej starówki. Podczas zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć zachwycającą panoramę miasta. Następnie udaliśmy się do Pałacu Praskiego. Później zwiedziliśmy katedrę pod wezwaniem św. Wita, Wacława i Wojciecha. Podziwialiśmy przepiękne witraże oraz ołtarz katedry. Wszyscy byliśmy nią zachwyceni. Dalej poszliśmy Złotą Uliczką, która doprowadziła nas do największej winnicy w Czechach. Po chwili wolnego czasu wyruszyliśmy w drogę powrotną.W Polsce byliśmy już około godziny dwudziestej, a w Myślenicach około godziny dwudziestej drugiej. Byliśmy mimo zmęczenia wszyscy bardzo zadowoleni z wycieczki oraz zaczęliśmy już planować kierunki wycieczki na przyszły rok.