Wycieczka kulturoznawcza i nie tylko ... - Wrocław

Klasa 3b wraz z opiekunami p. Agnieszką Urbańską oraz p. Moniką Żądło brali udział w wycieczce dwudniowej do stolicy województwa dolnośląskiego. Zapraszam do przeczytania relacji z tej wycieczki w wykonaniu uczniów.

Sprawozdanie z wycieczki do Wrocławia.

W  poniedziałek 12 września, odbyła się wycieczka do Wrocławia, pod przewodnictwem naszej wychowawczyni pani Agnieszki Urbańskiej i pedagoga pani Moniki Żądło. Celem wyjazdu było zwiedzanie tego miasta i spędzenie miło czasu z klasą na rozpoczęcie tego roku szkolnego.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zbiórki o godzinie 6:50 na parkingu obok naszego gimnazjum. Następnie około 12:30 po przyjeździe do Wrocławia udaliśmy się na rynek miasta, gdzie czekał na nas pan przewodnik. Pierwszą atrakcją był spacer po Starym Mieście, Plac Solny, Jatka, katedra i inne zabytki Ostrowa Tumskiego oraz Wyspy Piaskowej. W trakcie zwiedzania pan przewodnik pokazał nam charakterystyczne dla Wrocławia figurki krasnali, których w całym mieście jest około czterysta i każda z nich ukazana jest w innej pozie. Jeden z licznych krasnali, znajdujący się na rynku, był prawdopodobnie strażakiem, ponieważ tryskał wodą z węża, co było bardzo przydatne, bo mogliśmy się orzeźwić, przechodząc obok niego. Następnie szliśmy starymi uliczkami targu mięsnego, gdzie obecnie artyści wrocławscy sprzedają i wystawiają swoją sztukę.

Kolejną atrakcją tej wycieczki była gotycka archikatedra Św. Jana Chrzciciela zachowana w nienaruszonym stanie. Jej wnętrze ucieszyło nasze oczy pięknymi freskami, kolumnami, rzeźbami, bogatym zdobnictwem i wielką przestrzenią. Ostatnim punktem zwiedzania była Panorama Racławicka, w której mogliśmy się wyciszyć i poczuć jak uczestnik tejże bitwy. Około godziny 18 ten dzień zakończyliśmy kolacją w dwugwiazdkowym hotelu o nazwie "Ami Hotel" i mile spędzoną nocą.

Następny ranek zaczęliśmy od wymeldowania się z hotelu o godzinie 10:30 i przejechania autokarem do jednego z ładniejszych ZOO w Polsce, którego atrakcją jest Afrykarium. Między innymi zobaczyliśmy tam zwierzęta ze środowiska wodnego Czarnego Kontynentu, zamieszkujące również plażę i rafę koralową Morza Czerwonego, rzekę Nil, krainę Wielkich Rowów Afrykańskich, głębię Kanału Mozambickiego, plaże Wybrzeża Szkieletów (Namibia) i dżunglę dorzecza Kongo. Widzieliśmy takie zwierzęta morskie jak rekiny czy płaszczki. Następnie przeszliśmy do terrarium, gdzie oglądaliśmy gady i insekty. Ostatnim punktem pobytu w ZOO było podziwianie większych zwiarząt takich jak lwy czy słonie. Spędziliśmy tam przyjemnie 4 godziny. Z Wrocławia wyjechaliśmy około godziny 15, a pod szkołą byliśmy już po 21, skąd do domów odebrali nas rodzice.

Podsumowując, moim zdaniem to była najwspanialsza wycieczka klasowa, w jakiej brałem udział. Bardzo polecam innym zwiedzanie Wrocławia!