18.11.2021r w Szkole Podstawowej nr 4 w Myślenicach odbyło się 4 godzinne szkolenie dla wszystkich nauczycieli realizujących projekt Myślenickiej Szkoły Ćwiczeń MSĆ, podczas którego prowadząca, dr Ilona Dudzik-Garstka zaproponowała uczestnikom zgłębienie problemu i działań mających na celu efektywną pracę z uczniem dysfunkcyjnym, czyli takim który przejawia zachowania trudne i mającym zaburzenia zachowania. W myśl spostrzeżenia Martina Luthera Kinga, iż: Bunty są językiem niewysłuchanych przeprowadziła zebranych przez meandry zachowań, aktywności młodego człowieka nakierowanych na zaspokojenie różnorakich potrzeb. Uświadomiła zebranym, czego objawem jest zachowanie dziecka/ucznia, jakie są jego potrzeby usystematyzowane przez P.Galvina, co buduje poczucie wartości młodego człowieka i, czy oraz dlaczego zachowania trudne mogą być normą? Odpowiedzi na te i inne pytania szukano w stosowaniu 12 komunikatów wg Gordona oraz języku naprawczym, który przywraca ład w zachowaniu a także porządku w emocjach. Sztuka motywowania pozytywnego oraz stosowanie pochwał powodują bowiem, że dzieci przychodzą do szkoły nie po coś, nie dla instytucji a dla kogoś - dla nauczycieli, gdyż przychodzą do szkoły po naukę, jaką przekazują mu nauczyciele.